ONLINE MARKETING

Få succes med marketing

Hav styr på jeres strategi

At få potentielle kunder ind på sin hjemmeside, kan måske virke ligetil, men vejen dertil kan have flere udfordringer. Derfor gælder det om at være så forberedt som overhovedet muligt, og vide hvad der engagerer ens målgruppe. Fra en potentiel kunde bevæger sig ind på jeres hjemmeside og frem til det endelige salg, opstår der en yderst vigtig proces, hvor det er vigtigt at I kan tage styringen. 

I det følgende, ønsker vi at give et overblik over den proces der opstår, ud fra Flex Medias egen marketingsmodel.

Flex Media marketingmodel

Sørg for at tiltrække besøgende via søgemaskineoptimering

Først af alt handler det om, at tiltrække potentielle nye kunder – og hvordan gør man det? Kort sagt: vær til stede på de rigtige digitale platforme og brug dem til jeres fordel. For jer som virksomhed, er det uhyre vigtigt at I ved hvad I kan tilbyde og til hvem I tilbyder det. Første led i strategien går således ud på, at tiltrække ukendte. Dette gøres hovedsageligt gennem: konkrete keywords på Google, blogs og sociale medier, da det som regel er her de fleste starter med at søge efter informationer.

Ift. keywords er disse relateret til søgemaskineoptimering (SEO). For at SEO skal kunne give det mest optimale udbytte, skal I kende jeres målgruppe, samt have en god fornemmelse for præcis hvilke keywords de søger på ift. søgninger på Google. Jo bedre og relevante keywords der bruges i jeres SEO-tekster på hjemmesiden, jo større er chancen for at der bliver klikket på netop jeres side.

Omdrejningspunktet for det første led, er således at skabe engagement hos nye potentielle kunder, som medfører at de ønsker flere informationer fra jer.

Få identificeret jeres potentielle kunder

Når I har fået skabt opmærksomhed omkring jeres virksomhed gennem SEO, sociale medier og eventuelt blog, handler det om at fastholde de potentielle kunders interesse for jeres produkt/ydelse. De såkaldte landingssider, som er de sider på jeres hjemmeside der er søgbare på Google, skal indeholde en vis værdi for den besøgende. Teksten skal indeholde relevante informationer, som giver dem lyst til at blive på siden og læse om jeres produkt/ydelser. Dernæst skal de have mulighed for at kunne komme i dialog med jer.

I har sikkert hørt udtrykket call-to-action – men I er måske usikre på hvad det indebærer? Helt konkret er call-to-action elementer på jeres hjemmeside, som er designet til at hjælpe de besøgende videre i deres søgen på information. Dette kan blandt andet være i form af en kontaktformular, en chat funktion, en webshop eller at de har mulighed for at downloade materiale. Dette tydeliggøres af grafiske elementer, som de besøgende ikke kan overse.

Case: Digital marketing til segmenterede målgrupper i sundhedssektoren

Vi leverer all-round marketing løsninger skræddersyet til den enkelte virksomhed, deres målgruppe(r) og mission. For Fysiodema har vi udviklet og eksekveret på en målrettet strategi for marketing indsatser på tværs af platforme. En 5 dobling i besøg fra sociale medier og en fordobling i organisk besøgende er bare nogle af de gode resultater. Læs mere om Digital Strategi.

Læs casen om, hvordan Fysiodema har fået en mærkbar stigning i henvendelser

Få omvendt de besøgende til leads

Når første de besøgende har været inde på jeres hjemmeside, har I mulighed for at omvende dem fra besøgende til leads. Dette sker ved, at de besøgende afgiver informationer om dem selv, som I efterfølgende vil kunne følge op på. Det kan blandt andet være, at de har afgivet deres e-mail adresse eller telefon nummer i en kontaktformular, eller ved at have downloaded et dokument fra hjemmesiden. Dette medfører, at I kan kontakte dem og sende relevante informationer om jeres ydelser/produkter til deres e-mail.

Når først I har fået deres kontaktoplysninger, er der derfor stor potentiale for, at jeres leads bliver til reelle kunder i jeres virksomhed.

Selv efter et salg er jeres kunde relevant

Da I har viden om, hvad jeres leads har søgt på for at komme ind på jeres hjemmeside, og at deres interesse for jeres produkt/ydelse er så stor, at de har afgivet deres kontaktoplysninger, er der nu stor mulighed for salg. I denne del af processen vil medarbejdere fra salgsafdelingen ofte tage over, for at få lavet en konkret salgsopstilling og lukke handlen.

Når den ukendte besøgende er blevet til en reel kunde, har I mulighed for at skabe en relation, hvilket er sidste led i processen. At få skabt en relation med sine kunder, kan medføre god omtale hvilket kan føre til endnu flere kunder. Derfor slutter processen ikke ved at I har fået foretaget et salg. Det er derefter vigtigt at holde kontakt med kunden, så de kan blive en ambassadør for jeres 
virksomhed. Derved kan I få anbefalinger og gode kunde cases, som kan øge tilstrømningen af nye kunder.

Læs om alle vores ydelser her.

Vi rådgiver dig til den bedste løsning

Kontakt os for at hører mere om den bedste løsning for dig

 

Google - ikon