SMARTLOOK

Konverteringsoptimer jeres website gennem professionelle analyseværktøjer og den rigtige sparringspartner

Oplever I, at jeres brugere ikke gennemfører køb, selvom de er nået til kurven? Eller undrer I jer over, hvorfor besøgende hurtigt forlader hjemmesiden eller ikke gennemfører nyhedsbrevstilmeldingen? Alt dette kan vi hjælpe jer med at blive klogere på gennem analyse af brugeradfærd via Smartlook. Herigennem analyserer og rådgiver vi jer i forhold til, hvordan I kan optimere jeres website, øge brugervenligheden og i sidste ende skabe flere konverteringer.

Hvad er Smartlook?

Smartlook er et professionelt analyseværktøj til websites, som kan give et indblik i, hvordan jeres brugere specifikt interagerer med websitet. Med Smartlook analyse er det muligt at optage online brugeradfærd for den enkelte bruger på et website. Dette er naturligvis helt lovligt, eftersom alle brugere er anonyme, da det kun er deres adfærd, vi er interesserede i.

 

Gennem optagelser af brugernes interaktion med websitet, kan vi blandt andet få indblik i: 

  Købsprocessen – hvad virker og hvorfor bliver køb ikke gennemført? 
  Design – Er der forvirrende elementer og hvordan kan brugeren guides bedre? 
  Formularer – Hvorfor bliver de ikke gennemført? 
  Varighed – Hvorfor forlader brugere websitet hurtigt? 
  Handlinger – Hvad foretager brugerne sig oftest? 

Med Smartlook er mulighederne for at forstå og optimere jeres website uendelige gennem analyse af digital brugeradfærd. Der er derfor også mulighed for at sortere i den store mængde data, som genereres, så vi kan vælge, hvilke problemstillinger der skal undersøges først.

Derfor arbejder vi med Smartlook

Der findes mange forskellige analyseværktøjer på markedet, men mange af dem er begrænset til at generere følgende data: 

  Hvilke sider der bliver vist på websitet 
  Hvor længe brugeren er på websitet 
  Hvor ofte der bliver lavet en konvertering 

Det kan derfor være svært at gennemskue og have belæg for, hvorfor brugerne forlader websitet eller ikke foretager den handling, I ønsker. Alt dette kan Smartlook give indblik i gennem direkte optagelser af brugernes adfærd. Smartlook giver derfor os de bedste forudsætninger for at kunne rådgive og optimere jeres website.

Smartlook til website optimering

Mulighederne med Smartlook er mange. Hos Flex Media anvender vi blandt andet Smartlook til at foretage en komplet UX analyse af vores kunders website, for at rådgive til den bedste optimering af websitet.  

Samtidig anvender vi også Smartlook til at identificere specifikke problemer med websites – fx hvorfor produkter lægges i kurv men køb ikke gennemføres. Gennem Smartlook kan vi få et indblik i, om der er forvirrende elementer, knapper der er placeret forkert eller noget helt tredje. På denne måde har vi været i stand til at øge konverteringerne for vores kunder. Smartlook er derfor oplagt til brugervenlighed hjemmesideanalyse af website.

Brug Smartlook alene eller sammen med testgrupper

Smartlook er også et godt værktøj til at supplere en fokusgruppe eller testgruppe. Feedbacken fra den enkelte fokusgruppe eller testgruppe kan sammenlignes med, hvordan den enkelte testperson helt præcist interagerer med websitet. Efterfølgende kan der stilles opfølgende spørgsmål til testpersonerne ud fra de videoer, som der er optaget af deres brugeradfærd. Flex Media benytter både Smartlook alene og sammen med testgrupper, hvilket vi har gode erfaringer med.

KONTAKT OS I DAG

Hør mere om, hvordan vi kan hjælpe jer og få et uforpligtende tilbud