Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering forkortes i daglig tale til SEO (Search Engine Optimization)

I takt med at webmediet vinder mere og mere anerkendelse som seriøs og effektiv markedsføringskanal, er værdien af gode placeringer på søgemaskinerne kommet erhvervslivet for øje. I de fleste brancher skærpes konkurrencesituationen år for år, eller måned for måned, og det nytter ikke længere at have et gennemarbejdet og velfungerende website, hvis det ikke kan findes via søgemaskinerne. Med effektiv og målbar søgemaskineoptimering, genererer vi kvalificeret og relevant trafik til jeres website!

Søgemaskinerne sender små programmer, kaldet Crawlere (eller Spidere), afsted for at analysere stort set alle webservere over tid. Det kan lyde som en uoverkommelig opgave, men antallet af disse Crawlere er uhyre stort. Nogle Crawlere analyserer det tekstmæssige indhold på websitet, mens andre kigger på indgående og udgående links. Jo mere relevant det tekstmæssige indhold og links er for et givet søgeord (keyword), des højere placering opnår den pågældende webside på søgemaskinerne.

Organisk søgemaskineoptimering & uorganisk søgemaskineoptimering

De ovenstående parametre er gældende for den såkaldte Organiske søgemaskineoptimering. I denne type søgemaskineoptimering fokuserer man overordnet på fire ting: server, programmering, indhold og links. Når et website er optimeret organisk, listes resultaterne i den velkendte vertikale liste til venstre på søgemaskinen. Det anslås, at søgemaskinerne rangerer websites ud fra ca. 500 parametre, og for at opnå gode placeringer via organisk optimering, skal de 15-20 væsentligste opfyldes.

Uorganisk søgemaskineoptimering er ensbetydende med, at man betaler sig til synlighed på søgemaskinerne. Det mest kendte eksempel på uorganisk søgemaskineoptimering er Google Ads. Her listes resultaterne i en vertikal liste til højre på søgemaskinen.

I visse tilfælde anbefaler vi den ene type søgemaskineoptimering, i andre tilfælde den anden. Det kommer an på jeres behov og forretningsstrategi. Givet er det dog, at vi kan hjælpe jer til at opnå gode placeringer på søgemaskinerne, og dermed synliggøre jeres e-business.

Få mere viden om Google Ads her

Hvad er helt præcist organisk søgemaskineoptimering?

Den organiske søgemaskineoptimering tager udgangspunkt i et website - nyt eller eksisterende - og forsøger ved hjælp af bl.a indhold, websitets programmering og indkomne links, at opnåde gode placeeringer på søgemaskinerne som f.eks. Google, Bing og Yahoo.

Den organiske søgemaskineoptimering arbejder med temaer på websitets sider, og kan implementeres på eksisterende websider.

Læs mere om organisk søgemaskineoptimering her

Kontakt os for at høre mere
 

søgemaskineoptimering