Konverteringsoptimering | 23. juni 2020

Gjort nemt og med stort udbytte, og hvis du vil optimere på andet end antagelser og mavefornemmelse.

Sådan optimerer du konverteringerne

Vi viser, hvordan I kan øge jeres Click-Through-Rate, få mere download af content eller øget salg i shoppen!

Oplever I, at jeres brugere ikke gennemfører køb, selvom de er nået til kurven? Eller undrer I jer over, hvorfor besøgende hurtigt forlader hjemmesiden eller ikke gennemfører nyhedsbrevstilmeldingen? Alt dette kan analyseværktøjet Smartlook hjælpe jer med at blive klogere på gennem analyse af brugeradfærd.  

Smartlook tracker og optager alle besøgendes adfærd fra det øjeblik, det er installeret. Smartlook strukturerer data, så det er nemt at se på optagelser af præcis den problemstilling, man ønsker at undersøge - hurtigere og mere effektivt end set før.

Gennem optagelserne ser man, hvad der virker og hvad der ikke virker. Er der forvirrende elementer, fejl eller hvordan kan brugeren guides bedre? Alt dette giver et grundlag for at beslutte, hvad der skal optimeres på og der kan opsættes splittestes for at forkorte optimeringsprocessen.

På webinaret gennemgår vi:

  • Hvad får man ud af konverteringsoptimering? 

  • Hvordan man identificerer frafaldsprocenten i webshoppen, og ser hvor det går galt 

  • Implementering af splittest i Dynamicweb for at øge konverteringen 

  • Hvordan man strategisk arbejder med konverteringsoptimering

Hvem er webinaret interessant for? 

Marketing manager og website ansvarlige, fordi du her både får det overordnede overblik over en analysemetode og det udbytte I kan få. Og et indblik i hvordan splittesting funktionen i Dynamicweb anvendes til at optimere og en strategisk tilgang til konverteringsoptimering.

Praktisk

Deltagelse i webinaret er gratis, men tilmelding er påkrævet.

Tid: Online, afholdes tirsdag d. 23. juni kl. 10:45-11:30.
Afholdelse: Online
Tilmelding:
Tilmeldingslink til Dynamicweb

Program:

10:45  Konverteringsoptimering
10:50  Analyse af besøgende adfærd
11:00  Opsætning af splittest
11:10  Strategisk arbejde med konverteringsoptimering
11:20  Spørgsmål
11.30  Tak for i dag

Hvem taler? 

Michal Minarovič
Head of Sales
Smartlook
www.smartlook.com

Nicolaj Rasmussen
Produkt Specialist
Dynamicweb
www.dynamicweb.dk

Peter Vendelby
Strategic Business Development, CEO
Flex Media
www.flex-media.dk

Hvem er hvem? 

Flex Media arbejder med digital strategi, online marketing, og kan både hjælpe med den overordnede tilgang og planlægning af indsatsområder indenfor SEO og selve implementeringen. Flex Media er Dynamicweb Premium Solution partner. 
 
Dynamicweb
’s All-in-One platform samler CMS, Webshop, PIM og Marketing i én løsning, som gør jer i stand til at skabe effektive kundeoplevelser på tværs af digitale kanaler. Tusindvis af virksomheder anvender Dynamicweb til at drive mere end 12.000 websites.

Smartlook er et professionelt analyseværktøj til websites, som kan give et indblik i, hvordan jeres brugere specifikt interagerer med websitet. Med Smartlook analyse er det muligt at optage online brugeradfærd for den enkelte bruger på et website og nemt kunne analysere den.