H.C. ANDERSEN KONCERNEN

Dynamicweb integreret CMS løsning giver synergi og konkurrencefordele.

Udfordring

Håndværkfirmaer vil gøre det de er bedst til – udføre deres håndværk! 

De har ofte ikke ressourcerne til at få udviklet effektive hjemmesideløsninger eller have fuld kontrol over deres marketingindsatser i deres meget konkurrenceprægede B2C marked. Det kræver tid og kompetencer at være konkurrencedygtige i et så hårdt marked som håndværkerbranchen. Det tager alt sammen tid og fjerner fokus fra deres kernekompetence – at levere et godt stykke håndværk. Men der er hjælp at hente i H.C. Andersen Koncernen.

H.C. Andersen Koncernen har, sammen med vores partner Flex Media, lavet en Dynamicweb løsning, der går igen i alle koncernens partnervirksomheder og overfører nemt erfaringer fra et site til de andre. Det giver synergi og konkurrencefordele.

Dynamicweb som løsning

Konceptet er enkelt. H.C. Andersen Koncernen leverer en køreklar Dynamicweb løsning til det nye koncernmedlem med komplet website design, opsat grafik og brand farver, gennemtestede call to actions, SEO opsætning, email marketing målgrupper og Google adwords kampagner. Det nye koncernmedlem får en hjemmesideløsning, der står klar fra dag ét med mulighed for at modificere den til virksomhedens særlige behov.

Ét CMS giver stordriftsfordele fra første dag
Hjemmesideløsningen bruger samme gengående skabelon som resten af koncernens virksomheder, men bliver ændret i forhold til den specifikke virksomheds brand og behov. Ved at bruge samme skabelon og at have alle hjemmesiderne i Dynamicweb, kan man nemt overføre erfaringer gjort fra et website til koncernens andre. Det styrker konkurrencefordelene og man kan f.eks. overføre erfaringer gjort fra konverteringsoptimering og marketing til alle løsningerne. Det er en funktion, der ikke altid er mulig, hvis man opererer i forskellige CMS systemer, da de ofte ikke tillader funktioner uden ekstra udvikling.

Ét CMS system betyder også at CMS opgraderinger sker på én gang. Det gør det nemmere at administrere og implementere på tværs af koncernen. På den måde er kunderne altid sikret en opdateret løsning med adgang til de seneste funktioner og værktøjer.

Koncernen laver også produktanbefaling i form af relaterede løsninger til kundens problemstilling. Står kunden og skal flytte bliver denne anbefalet koncernens maler og gulvafslibning og kan få en pakkeløsning. Det driver trafik og tilbyder kunden en god pakkeløsning på deres udfordring.

Løsningens indhold
Løsningen kommer med to forskellige e-handelsløsninger, tilbudsgivning til kunden, booking system, grafik til hjemmeside og markedsføring og integration til Dynamics 365.

Der er stadig rig mulighed for individuel konfiguration til hver enkelt virksomheds hjemmeside. Hver virksomhed opererer i et anderledes marked, hvor der er behov for andre muligheder i løsningerne. Produktvisning er anderledes og der er ofte særlige behov. Det konfigureres til hver enkelt virksomhed. Når konfigurationen er udviklet, kan den nemt overføres til den næste virksomhed, der har samme behov.

Resultater

Dynamicweb leverer en samlet løsning til at håndtere de 6 virksomheders websites. Det har først og fremmest betydet en nem administration af hjemmesiderne og en effektiv konvertering af trafikken. Hver erfaring gjort på siderne kunne overføres til de andre websites nemt og hurtigt. Erfaringer fra split tests og konverteringsoptimering kan overføres til alle sites i koncernen og bidrage til vækst for alle partnervirksomhederne.

Website skabelonen er allerede opsat til SEO indsatser og det mindsker SEO fejl og gør opsætningsarbejdet enkelt.Resultatet er, at nye koncernmedlemmer kan starte deres arbejde fra dag ét. Uden at skulle bekymre sig om lange hjemmesideudviklingsprojekter, lange SEO processer og kan trække på den fælles pulje af erfaringer gjort i koncernen omkring marketing og konverteringer.