Servitization - 2. april 2020

Servitization – optimer serviceforretningen - kom til seminar med kaastrup|andersen og Flex Media UDSKYDES PGA. CORONAVIRUS

        Læs mere i vores persondatapolitik.

Er processerne og værktøjerne i jeres virksomhed optimeret til at håndtere services?

Har I fokus på, at der kan ligge et stort potentiale i servicesalg til eksisterende kunder? En dansk virksomhed øgede deres reservedelssalg med 18% og fik 12% ekstra på bundlinjen det første år!

Rigtig mange virksomheder går glip af store gevinster, fordi de ikke har fokus på reservedelssalg, forbrugsstoffer og servicetimer til eksisterende kunder. Her kommer begrebet ’servitization’ ind. ’Servitization’ dækker bredt over værdiskabelse gennem serviceydelser i forhold til et allerede eksisterende produkt.

En oplagt mulighed er at fokusere på serviceforretningens evne til at levere f.eks. reservedele til kunden på samme hurtige måde, som kunden oplever i sin privatsfære. Her er kundens forventning typisk, at han/hun kan bestille en vare i dag og modtage den dagen efter. For at nå målet, klarlægges og ensrettes processerne for ordrehåndtering, pakning og afsendelse, så omkostningen for hver enkelt aktivitet bliver tydelig – og kan danne grundlag for optimering og effektivisering.

Et andet eksempel kan være, at en maskinproducerende virksomhed gennem en serviceaftale tilbyder forebyggende service på deres produkter. Det letter dagligdagen for kunden og sikrer, at produkterne yder deres bedste – og samtidig bindes kunden til producenten og skaber kontinuerlig værdi.

For at få det til at lykkes, skal der være en effektiv handelsplatform, hvor f.eks. serviceydelser og reparationer kan bestilles til eksisterende udstyr og hvor forbrugsstoffer/reservedele kan købes. Med et kundecenter kan kunderne samtidig nemt finde de relevante produkter og ydelser, se købshistorik, have favoritlister, genbestille ordrer og meget mere.

Med en PIM-løsning, en e-Commerce shop og et kundecenter har I alle muligheder for at optimere jeres produkter og lette jeres kunders købsrejse. En integration til ERP-systemet sikrer on-the-fly rigtige priser til kunderne og ordrehåndteringen kan foregå i en enkelt arbejdsgang fra ERP-systemet.

Hvem er seminaret interessant for? 

Produktionsvirksomheder, virksomheder der arbejder med servicekonceptet, CSO, CFO, E-commerce ansvarlige og lignende 

Praktisk

Det er gratis at deltage i seminaret, men tilmelding er påkrævet.  

Tid: Seminaret afholdes tirsdag d. 2. april kl. 8:45-11:00.
Sted: kaastrup|andersen a/s, Park Allé 382, 2625 Vallensbæk

Program:

08:45: Registrering, kaffe og rundstykker
09:00: Velkommen samt intro
09:15: Præsentation af kaastrup | andersens servitization-koncept samt relevante kundecases
09:50: Pause og netværk
10:00: Præsentation af e-commerceløsning samt mulighederne indenfor for web og service
10:45: Spørgetid
11:00: Tak for i dag

Hvem taler? 

Tonny Chr. Greiner
Sales Manager
kaastrup|andersen a/s
www.kaastrupandersen.dk

Henrik Toft
Senior Project Manager
kaastrup|andersen a/s
www.kaastrupandersen.dk

Peter Vendelby
Strategic Business Development, CEO
Flex Media
www.flex-media.dk