Flex Media

Foredrag om søgemaskineoptimering og "det gode website"

Flex Media Foredrag henvender sig til brancheforeninger, der vil give deres medlemmer grundlæggende forståelse for websitets muligheder, samt ruste dem til professionel håndtering af samarbejde med webudbyder.

Overvejelser, virksomheder bør stille sig selv!

Hvem skal opdatere og vedligeholde websitet? Hvor mange ressourcer vil vi/bør vi afsætte? Vil vi arbejde med et cms-system? Hvad skal man være opmærksom på, når man vælger cms-system?

Spørgsmål, der er væsentlige at stille webudbyderen!

Hvem ejer websitet?  Hvem ejer rettighederne til indholdet? Mister man websitet, hvis man vil skifte leverandør? Er der tvungen eller valgfri server? Hvornår er varen leveret? Hvorfor er det vigtigt, at websitet programmeres efter de nyeste standarder? Hvilke parametre skal webudvikleren tage højde for, så websitet optimeres til søgemaskinerne?

”Det Gode Website”

Hvordan opbygges ”Det Gode Website”, så det funktionelt og indholdsmæssigt præsenterer virksomheden og dens produkter bedst muligt? Hvorfor er det essentielt, at websitet fremhæver virksomhedens troværdighed, og hvordan gøres dette? Hvor mange punkter må der være i en menu? Hvordan tilpasses indholdet, så det tager højde for brugernes adfærd på internettet? Hvordan placeres tekst på websitet? Hvor lange skal tekstafsnittene være?

Hvordan sikrer man, at websitets nye sider bliver fundet af søgemaskinerne?

Hvordan tilpasses indholdet på en webside, så den automatisk optimeres til søgemaskinerne? Hvorfor er det vigtigt, at visse ord indgår mere en én gang? Hvorfor er det vigtigt, at titel og overskrift står i bestemte ”koder”? 

Flex Media Foredrag giver deltagerne forståelse for webmediet, og gør dem i stand til at udnytte dets muligheder på bedste vis. Foredraget giver dem optimale forudsætninger for at stille væsentlige krav til kommende/eksisterende webudbydere, samt gør dem i stand til at udforme deres website på en sådan måde, at deres virksomhed fremstår som en seriøs og professionel samarbejdspartner/leverandør. Samtidig lærer deltagerne, hvordan de sikrer, at deres websider bliver indekseret af søgemaskinerne.

Opskriften på optimal udnyttelse af webmediet varierer en smule fra branche til branche, hvorfor foredragets indhold, samt det materiale der udleveres, individuelt tilpasses hver enkelt brancheforenings medlemmer.

Deltagelse kræver ikke forudgående kendskab til webmediet. Vi benytter ikke unødigt fagsprog, men bestræber os på at servere informationer på en nem og forståelig måde, så deltagerne rustes bedst muligt til fremtidige webopgaver.

Hver deltager modtager følgende materialer:

  • Liste over spørgsmål, der er væsentlige at overveje ved køb af website/indgåelse af samarbejdsaftale med webudbyder
  • Liste over, hvad et søgemaskineoptimeret website bør indeholde ? og hvordan en søgemaskineoptimeret webside laves
  • Manual over, hvorledes ”Det Gode Website” opbygges

Flex Media Foredrag har som udgangspunkt en varighed på 2 ½ time (hvoraf den sidste time er afsat til deltagerspørgsmål), men kan også rekvireres som heldagsarrangement.

Del
Cookies

Cookies

Vi anvender cookies på vores hjemmeside,
så vi kan optimere vores hjemmeside og dermed sikre den bedst mulige oplevelse for brugeren.

Ved at klikke videre accepterer du brugen af disse cookies. Politik omkring brugen af cookies.

Klik OK