page contents
  • +45 4817 6666
  • Send email
  • Del
  • Målgruppe og budskab

    Udformningen af budskabet er forskellen mellem et klik fra en interesseret kunde og en tabt kunde, der i stilhed passerer forbi jeres website.

    Når en webside udarbejdes, bør der altid være et mål for siden, f.eks. overbevise den besøgende om et produkts fortræffeligheder eller få den besøgende til at foretage et køb. Dette mål skal afstemmes i forhold til målgruppen.

    Målgruppen har typisk en eller flere underliggende motivationer for at købe et produkt. Det er denne motivation budskabsudformningen skal matches op imod.

    Målgruppens underliggende motivationer kan være meget forskellige eller relativt simple. Uanset deres kompleksitet, er afdækningen af disse forudsætningen for at kunne få dem i dialog på et website.

    Budskabsudformningen starter allerede ved beskrivelsen af websiden, således at siden er mere attraktiv at klikke på i Googles søgeresultater end de andre konkurrerende sider er, dernæst følger naturligvis indholdet på siden og virkemidler.