Online marketing - Jagt-Jakt.dk

Jagt-Jakt.dk er Danmarks eneste specialist i vildsvinejagt & vildtkameraer. De forhandler kvalitetsudstyr til jagt, hvor fokus primært er at have det nyeste og mest spændende udstyr til vildsvinejagten.

Udfordring

Marketingopgaverne for Jagt-Jakt.dk er mange og indebærer bl.a. print- og onlineannoncering i magasiner, webshop, nyhedsbreve, Facebook, Google Ads m.m. 

Jagt-Jakt.dk har brugt meget tid på koordinering af opgaver, da de har haft forskellige leverandører til hver af de forskellige opgaver. Det var derfor Jagt-Jakt.dks havde et ønske om at få samlet al marketing hos én leverandør. Én leverandør, som var med til at lave en overordnet marketingstrategi, og som efterfølgende kunne overtage opgaverne i forhold til dels udførsel af marketing – men også koordineringsdelen.

Flex Media er Jagt-Jakt.dks eksterne marketingafdeling

Flex Media og Jagt-Jakt.dk har sammen lagt en strategi for brugen af de sociale medier, annoncering, nyhedsbreve og deres webshop. Derudover har vi sammen udarbejdet en årsplan, hvori indsatser såsom søgemaskineoptimering, annoncering og opslag på sociale medier i forbindelse med messer, Black Friday, julehandel m.m. er blevet planlagt. Hvert kvartal planlægger vi et månedligt fokus på forskellige produkter eller begivenheder for de næste tre måneder, hvor vi samtidig koordinerer indsatser og følger op på resultater.

Resultater

Med denne løsning er der blevet skabt et overblik over de forskellige indsatser og fokusområder, samtidig med at indsatserne er blevet koordineret i forhold til SEO, nyhedsbreve og annoncer. Det betyder, at budgettet for annoncering på Facebook og Ads bliver bedre udnyttet. Lige som stilen – i indhold og grafik – er ensartet, hvilket giver en bedre branding og strømlinet identitet udadtil. Alt dette har medført flere besøgende på websitet, flere kunder og større omsætning for Jagt-Jakt.dk.

Udtalelse

”Hos Flex Media får vi hver måned 20 koncentrerede timer hos eksperter, der er specialiseret i hvert deres fagområde inden for marketing. Dvs. en medarbejder har ansvaret for vores Ads annoncer, en grafiker udarbejder vores print- og onlineannoncer og en programmør hjælper, hvis vi ønsker nye tiltag på hjemmesiden. De løser enhver opgave, og gør det mere effektivt, sammenlignet med en intern medarbejder. Og så er der jo ikke inkluderet hverken frokostpauser eller oplæring, hvilket betyder, at vi bruger langt færre midler og ressourcer, end hvis vi skulle ud og ansætte en medarbejder” – Lasse, Indehaver hos Jagt-Jakt.dk.