Flex Media
Taster wine

TASTER WINE, OSKAR DAVIDSEN OG SKJOLD BURNE

WEBLØSNINGER

I 2008 besluttede de marketingansvarlige hos Taster Wine at opdatere deres to websites, som var orienteret imod firmaets B2B segmenter. Formålet var at optimere både kodning og struktur, samt forbedre det visuelle tilsnit på de to websites. Flex Media blev valgt som leverandør og sparringspartner til løsningen. Resultatet af samspillet mellem de virksomheder var to websites, der blev optimeret - både grafisk og strukturelt. Tilfredsheden med løsningen var til at spore hos de marketing ansvarlige hos Taster Wine, og samarbejdet blev senere udvidet til en opdatering af firmaets website rettet mod B2C segmentet. I juli tog vi en snak med de marketingsansvarlige hos Taster Wine, omkring deres indtryk af samarbejdet og resultaterne.

Keywords: Website optimering, Content Management, Adobe Contribute, B2B web, B2C web, webstrategier.

”Vi havde en hjemmeside i forvejen, som var besværlig at vedligeholde, så vi ville have noget nyt og opdateret, som vi kunne arbejde med” fortæller Torben Rath Hansen, marketingchef hos vin- og spiritusvirksomheden i Brøndby. De to websites var ifølge marketingchefen, tunge at danse med, når der skulle redigeres og tilføjes nyt indhold.

For at optimere firmaets tilstedeværelse online, blev det besluttet at etablere et corporate website for hovedselskabet via adressen taster-wine.com. Sitet skulle fungere som kommunikationsplatform for eksterne stakeholders, og samtidig være kodet og struktureret med henblik på at lette redigering og opdaring af sitet. Samtidig skulle der til datterselskabet, Oscar Davidsen & Co - som opererer på markedet for restauratører, etableres et site der skulle fungere som visitkort med kontaktinformation.

Valget af Flex Media

Marc Christensen, marketingkoordinator hos Taster Wine, varetog opgaven omkring indhold af de to websites. I den forbindelse holdt han sammen med Torben en række møder med potentielle leverandører til de nye websites. Disse blev dog fravalgt, fortæller marketingkoordinatoren: ”Vi havde møde med adskillelige potentielle leverandører, som ikke kunne levere efter vores ønsker."

Søgningen fortsatte og gennem firmaets IT chef blev de forslået Flex Media, som en mulig leverandør, der kunne levere i forhold til Taster Wines ønsker. Valget faldt på Flex Media efter et indlendede møde. Udover en god kemi som de oplevede under mødet, begrunder marketingchefen valget af mediebureauet fra Taastrup med den tekniske indsigt, som firmaet præsenterede både under mødet, og som det skulle vise sig – i løbet af processen.

”Forskellen mellem Flex Media og de store webbureauer er, at sidstnævnte ofte har en projektleder gående, som ikke altid har ’hands-on’ indsigt i det teknologiske. Derfor skal vedkommende hente informationen internt i projekt gruppen, og dermed øges tidsrammen,” forklarer han.

Snart efter mødet begyndte udviklingsprocessen.

Tilfredsstillende process og resultat

Bolden blev trillet mellem de to parter. Marketingfolkende præsenterede deres ideer og ønsker, og Flex Media samlede bolden op og gav deres bud på, hvordan disse kunne realiseres inden for de tekniske og ressourcemæssige rammer.

Hos Taster Wine var der tilfredshed med processen. Marc Christensen fortæller, at et vigtigt element i samarbejdet var, at Flex Media delte ud af deres tekniske i forbindelse med sparringen. I forhold til andre leverandører som marketingfolkene hos vinimportøren havde i kikkerten, var det kombinationen af teknisk indsigt og fleksibilitet som gjorde samarbejdet frugtbart: ”Når man har et møde med Elisabeth (projektleder og udvikler hos Flex Media red.), som allerede forstår og bruger teknologien bagved, kan hun ved møder give løsningsforslag på stedet. Derfor kunne løsninger hurtigt implementeres.” siger han og tilføjer: ”Det har været rart, at der er denne pålidelighed omkring dem. Hvis man havde brug for noget sparring eller konkret viden omkring kodningen, så var de der med det samme, med en virkelig kort respons tid.”

For marketingfolkene hos Taster Wine, levede slutproduktet op til deres målsætninger ”Det nye corporate website er meget brugervenligt, og nemt at navigere rundt i, og tilmed let at opdatere,” uddyber marketingkoordinatoren.

Webstrategi der understøtter de fysiske butikker

Efter skabelsen af de to opdaterede B2B websites, begyndte man hos Taster Wine at kigge på onlinekommunikationen for Skjold Burne, firmaets datterselskab med detailsalg via butikker rundt om i landet. Chefen og koordinatoren tilkendegav, at et væsentligt biprodukt af processen, var en øget erfaring med webproduktion, et repertoire som nu skulle realiseres i firmaets B2C del.

Skjold Burne, som i dag er Taster Wines mest besøgte website, skulle struktureres for at imødekomme målgruppen og samtidig understøtte de fysiske butikker.”Vi havde nogle ideer til noget videreudvikling. Vi trillede bolden over til Flex Media, som tyggede videre på den og videreudviklede dette til noget brugbart på vores hjemmeside” fortæller Torben Rath Hansen om de indledende faser af projektet omkring B2C sitet.

Ligesom i det tidligere forløb med de to B2B websites, samarbejdede de to virksomheder om at udvikle og producere en løsning, der inkluderede Taster Wines behov, fortæller Marc.

I marketingafdelingen fokuserede vi på at inkludere features og indhold, der både informerer om butikkerne, deres tilbud og locations: ”Vi havde god sparring og forskellige ideer kom bordet. Både i forhold til layout og design, og til at features på websitet så som ’find forhandler’ kunne inkluderes” uddyber han. Bolden blev trillet frem og tilbage. Flex Media tyggede videre på Taster Wines ideer, og præsenterede funktioner, der komplimenterede ’find forhandler’ featuren.

Resultatet blev et website, som i visuel fremtoning overførte butikkernes visuelle tilsnit til online mediet. Websitet var let at opdatere og de tilføjede features sikrede, at besøgende kunne indhente detaljeret information om både sortiment og de enkelte butikkers placeringer på Danmarkskortet.

Om virksomheden Taster Wine

Taster Wine blev grundlagt i 1946, med en forretningsmodel baseret på import af vin fra Ungarn. Virksomheden er siden vokset i størrelse gennem både organisk vækst og opkøb. Selskabet har base i Brøndby og består i dag af fire selvstændige enheder Taster Wine, Oskar Davidsen, Skjold Burne og Taster Wine GmbH. Enhederne dækker engros, restaurationer, konsument segmenter og grænsehandel.

Se mere på taster-wine.com, oscar-davidsen.dk og skjold-burne.dk

Del
Cookies

Cookies

Vi anvender cookies på vores hjemmeside,
så vi kan optimere vores hjemmeside og dermed sikre den bedst mulige oplevelse for brugeren.

Ved at klikke videre accepterer du brugen af disse cookies. Politik omkring brugen af cookies.

Klik OK