Flex Media
Hasselblad

Hasselblad

Den Svenske og traditionsrige high-end producent af kameraudstyr, har med succes gjort brug af Flex Medias kompetencer indenfor præsentationsværktøjer. Engagementet startede med programmering og layout af PowerPoint præsentationer, som ledelsen skulle bruge når de var key-note speakers og foredragsholdere ved konferencer rundt om i verdenen.

Keywords: 3D præsentationer, PowerPoint præsentationer, Adobe Flash programmering, PowerPoint skabeloner.

PowerPoint præsentationer

En af Flex Medias kerneydelser er en bred vifte af præsentationsydelser, til brug på både web og på scenen. Kameraproducenten er ofte repræsenteret ved konferencer rundt om i verdenen. Det svenske firma ønskede i den sammenhæng at levere et visuelt tilsnit i deres præsentationer, som stod i mål med firmaets brand og produkternes kvalitet. Flex Medias kompetencer indenfor optimering og programmering af materiale til PowerPoint, udgjorde derfor et vigtigt værktøj i at overføre brand og produkt kvalitet til scenen.

Flex Media, udviklede en række templates der, efter kundens ønske, kunne tilpasses ad hoc. Skabelonerne blev sammensat for at præsentere tekst, lyd og billede på en koncis og æstetisk facon, for derved at understøtte og hjælpe med at konkretisere talerens budskab. Samtidig, for at kunne navigere ubesværet mellem den store mængde af slides, som præsentationerne bestod af, tilføjede Flex Media en række nøgleord til hver af disse.

Denne ekstra detalje gjorde, at taleren let og behændigt kunne søge efter specifikke slides og dermed reducere spildtid på at klikke sig frem til det ønskede slide. Derudover, frigjorde tilføjelsen af nøgleord også taleren fra stringente manuskripter, idet de emner, produkter og features han ønskede at tale om, altid var lige ved hånden.

I Flex Media havde Hasselblad en sparringspartner, som kunne levere præsentationsmateriale, der i æstetik og brugbarhed udgjorde et pålidelig ballast i forhold til firmaets face to face kommunikation med dets stakeholders. Opgaven som key-note speaker, kunne opstå relativt spontant og dermed kræve, en leverandør som kunne levere kvalitet, inden for en kort deadline. Hasselblad fandt denne sikkerhed i Flex Media og det gensidige kendskab, der over tid blev opbygget, blev udvidet til andre præsentationsydelser, som beskrives i det følgende.

3D Præsentationer af produktporteføljen

I 2004 integrerede Hasselblad horisontalt gennem opkøbet af danske Imacon. Resultatet heraf blev at produktporteføljen udvides til også at inkludere high-end scannere, der i kvalitet komplimenterede Hasselblads kameraer. Da sortimentet i 2006 blev, udvidet med X1 og X5 scannerne, var der behov for metoder til at kommunikere hvorfor scannerne differentierede sig fra resten af markedet – både på pris og kvalitet. Især i forhold til sidstnævnte var det nødvendig at kunne illustrere hvorfor scannerne hørte til high-end segmentet, og hvorfor de adskiller sig fra de gængse på markedet.

Særdeles effektiv kommunikation overfor målgruppen
3D-præsentationen viser ikke bare scannerens features, men også hvordan den virker – altså hvad der sker i scanneren. Og det er en fordel, særligt når man skal tale med visuelt orienterede folk som fotografer.

Det er dog et større arbejde at lave en 3D-præsentation af denne type. Folk ser nemlig med det samme, hvis proportionerne, farver eller lyset er forkert. Derfor skal det være nøjagtigt, hvis 3D-præsentationen skal være troværdig.
”Når vi skal lave 3D-præsentationer af højteknologiske produkter, får vi produkterne ud på kontoret. Vi ser på, hvordan betjeningen er, og hvordan produktet opfører sig i forskelligt lys osv. Og så skiller vi det ad, måler det op og ser, hvordan det virker indeni. Når vi så har alle data om produktet, laver vi et storyboard for 3D-præsentationen. Vi er simpelthen nødt til at gøre alt det for at gøre 3D-præsentationen så realistisk som overhovedet muligt,” fortæller Peter Vendelby fra Flex Media.

Hos Hasseblad var der tilfredshed med løsningen. ”3D-præsentationen har styrket vores kommunikation med kunderne. Når vi normalt møder kunderne, begynder vi ofte helt fra bunden. Og det kan være svært at forklare og ofte også temmelig kedeligt at høre om et stykke avanceret teknologi. Det er meget bedre at vise, hvordan det fungerer. Vi begynder på et andet niveau, når vi møder kunderne i dag,” siger Søren Winsløw.

Online-præsentationen har styrket den direkte kommunikation med kunderne, og derfor vil der sandsynligvis komme flere lignende initiativer, forudser Søren: ”Jeg føler mig derfor overbevist om, at der vil komme flere 3D-præsentationer,” fortæller produktchefen”.

Om virksomheden Hasselblad

Hasselblad har siden 1957 produceret mellemformat kameraer, der er kendt for at være af en exceptionel kvalitet, og som bruges af både professionelle og særdeles dedikerede amatørfotografer i hele verdenen. Udover at producere kameraer baseret på det traditionelle analoge kameraer, fører Hasselblad idag digitalkameraer og 3D scannere. Hasselblad markedsføres og sælges i hele verdenen.

Se mere på: hasselblad.com

Del
Cookies

Cookies

Vi anvender cookies på vores hjemmeside,
så vi kan optimere vores hjemmeside og dermed sikre den bedst mulige oplevelse for brugeren.

Ved at klikke videre accepterer du brugen af disse cookies. Politik omkring brugen af cookies.

Klik OK