Flex Media

Google Adwords

Du skal bruge penge for at tjene penge.

Hvis du har svært ved at se fordelen ved Google Adwords, eller mangler svar på hvad det rette budget for Adwords er, så skal du læse med her.

Risikoen ved et lavt Google Adwords budget

Det første du skal huske er, at din virksomhed konkurrerer med andre som også vil placeres godt ved en Google søgning. Dette betyder, at hvis du ikke vises på den første side i søgeoversigten, så kan du være ret sikker på at folk ikke kommer til at se din annonce.

Hvis du sætter dit budget lavt, så risikerer du:

  • At blive vist på dårlige placeringer
  • At din virksomhed potentielt set går glip af salg, hvis dit budget er opbrugt og dine annoncer hermed ikke vises

Med andre ord, så er du ikke nødvendigvis der hvor dine kunder er, når de gerne vil købe dine produkter, hvilket man jo gerne vil undgå.

Du spilder altså penge ved et lille Adwords budget.

Både Google Adwords og dit bureau har behov for at se, både hvor ofte der klikkes på de annoncer der er i din kampagne i relation til hvilket søgeord der aktiverer hvilken annonce, og hvorledes og hvilke annoncer der konverterer bedst i forhold til hvilke søgeord.

Det kræver en vis mængde klik, før der er et solidt datagrundlag, både for Google og for dit bureau, så det betyder, at hvis der afsættes kr. 2.000 til Google Adwords om måneden, og et klik gennemsnitligt koster 20 kr., så er der kun ca. 100 klik pr. måned at lave statistik på. Det vil betyde, at der går adskillige måneder, før bureauet i realiteten har et datagrundlag stort nok, til at begynde at optimere for konverteringer.

Når man laver ændringer i en kampagne, tager det op til 14 dage før den fulde effekt af ændringer i en kampagne slår igennem på Google, men såfremt der kun har været 50 klik spredt over 6 annoncer aktiveret af forskellige søgeord, vil det tage bureauet lang tid, før der er datagrundlag stærkt nok til, at kunne vurdere effekten.

Hvilke fordele er der ved at investere i Adwords

Google adwords kan være med til at give nye leads, og nye kunder. Google Adwords er ikke en smutvej til nye kunder, men endnu en platform til at skabe leads.

Hvis man ønsker at gøre brug af internettet til at skabe leads, og ens hjemmeside er helt ny, vil det typisk tage fra ½ år og mere før ens hjemmeside begynder at blive fundet. Bruger man derimod Google Adwords, får man hurtigt besøgende til den nye hjemmeside, og kan begynde at teste den af med hensyn til hvad der virker og hvad der måske skal laves om.

En anden fordel ved Google Adwords er, at man kan sætte sit budget, samt relativt præcist kan forudse hvor mange besøgende man får for sit budget.
Endeligt giver Google Adwords også muligheden for, at teste budskaber af på en målgruppe i et begrænset omfang. Man kan dermed afgøre hvad der virker bedst inden man også anvender budskaberne på andre platforme, som f.eks. print, messer, instore mv.

Hvis du mangler rådgivning omkring Google AdWords, så er du altid velkommen til at kontakte os.

Kundeudtalelse

Er det et ønske at anvende sin tid til det man er bedst til, er Flexmedia den rigtige samarbejdspartner

Jeg har nu samarbejdet med Flexmedia i næsten 4 år, og det har været til utrolig stor hjælp. De ved hvordan search maskinerne fungerer og kommer uopfordret med forslag til opdatering af min hjemmeside: Fysiodema.dk. Når jeg har giver besked om ændringer, foretages de med det samme, og jeg behøver næsten ikke at tjekke om tingene er gjort på en tilfredsstillende måde. Det er de altid. Dygtige, kreative og gode at samarbejde med.

Adm. dir. Kaare Fiala, Fysiodema

Kontakt os

  • Should be Empty:
  • Del
    Cookies

    Cookies

    Vi anvender cookies på vores hjemmeside,
    så vi kan optimere vores hjemmeside og dermed sikre den bedst mulige oplevelse for brugeren.

    Ved at klikke videre accepterer du brugen af disse cookies. Politik omkring brugen af cookies.

    Klik OK